Amerika - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Elvira Hertog - WaarBenJij.nu Amerika - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Elvira Hertog - WaarBenJij.nu

Amerika

Blijf op de hoogte en volg Elvira

19 Juli 2018 | Verenigde Staten, Phoenix

Ondertussen ben ik alweer ruim andere halve week in Amerika en vertrek ik over twee dagen naar Azie. Mijn reis begon met een vlucht over het prachtige Groenland en een hele lange wachttijd in Cincinnati. Ik dacht altijd dat je bij de Amerikaanse douane absoluut geen grapjes kon maken maar niks bleek minder waar. Ik moest mijn schoenen uittrekken waarna een mevrouw van de douane vroeg of dit mijn schoenen waren. Toen ik antwoordde dat dit inderdaad mijn schoenen waren begon ze te lachen en zei ze: ' Wat heb jij kleine voeten zeg'.
Na een lange reis kwam ik dan eindelijk aan in Phoenix. Hier werd ik warm onthaald door James en zijn familie. De dagen daarna hebben James en ik de Botanical Gardens en de Phoenix Zoo bezocht. Daarnaast zijn we nog naar een mall geweest en hebben we veel gezwommen. Deze afkoeling is hier zeker wel nodig omdat het hier overdag rond de 37 graden is. Verder heb ik nshima leren eten. Dit is een typisch Zambiaans gerecht wat de moeder van James super lekker kan klaarmaken. Ik heb goede kennis van James en zijn familie leren kennen waar ik wederom weer erg warm onthaald werd. Op zondag ben ik mee geweest naar de kerk wat voor mij een culturele ervaring was. De dienst vond plaats in een soort van bioscoopzaal en was erg modern met een bandje en zelfs stukjes van een film erin verwerkt.
James en ik zijn van dinsdag t/m vandaag (donderdag) naar Flagstaff geweest. Hier hebben we gemountainbiked en het stadje bekeken. Verder hebben we door de vele ritjes met uber veel typisch Amerikaanse praatjes gemaakt met de bestuurders.
Tot nu toe heb ik dus een super leuke tijd gehad bij de familie van James. Morgenvroeg staat nog een wandeling bij Camelback Mountain op het programma. Zondag vertrek ik super vroeg naar Thailand waar mijn volgende avontuur begint.

  • 21 Juli 2018 - 07:41

    Ellen:

    Ha Elvira,
    Wat super leuk om je reisverslag te lezen zeg, klinkt allemaal spannend en vreselijk warm ook...
    geniet nog maar even van elkaar want daarna zien jullie elkaar een hele lange tijd niet. Bij deze vast veel plezier in Thailand dat is weer een heel andere wereld. Ga vooral fietsen in Bangkok zoals alle toeristen, terecht, ook doen! Liefs

  • 21 Juli 2018 - 19:59

    C.den Hertog:

    hallo Elvira
    Ik hoop dat het me lukt jou iets te vertellen en daarna jouw verhaal te lezen
    veel liefs, oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Phoenix

Elvira

Actief sinds 20 Juli 2018
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4488

Voorgaande reizen:

08 Juli 2018 - 01 Januari 2019

Amerika - Azië

Landen bezocht: